Advertajzing – ključ uspeha kreativno rešenje i često ponavljanje

Šta je advertajzing ?  To je forma kojom  komuniciramo  i utičemo na pojedince kako bismo prodali uslugu ili proizvod.  Advertajzing na radiju može koristiti u svrhe promocije ali i jačanja brenda. Adverajzingom u naširem smislu smatra se sve ono što promoviše Vaš biznis. Za proizvođača to znači potencijalnu korist, tek kada kupac zaista kupi proizvod. Advertajzing dobija na značaju tek početkom 20 veka kada počinje masovna proizvodnja. Ovde ćemo pokušati da ukažemo na značaj advertjaztinga ili reklamiranja na radiju.  Pre svega upoznajmo najčešće greške koje klijenti prave kada pokušavaju da sami osmisle svoju  reklamnu poruku. Inače  kreiranjem reklamne poruke trebalo bi da se bave  isključivo kopirajteri.

oglasavanje na radiju efikasnoEfikasan oglas na radiju mora biti jednostavan i razumljiv svima. Često se pojavljuju klijenti koji žele da se oglase na radiju,  a tekst reklamne poruke  pišu sami jer  naravno oni misle da najbolje znaju šta je važno da kažu o svom malom preduzeću. Pritom se trude da nešto slučajno ne ispuste. Negde su čuli  da njihov spot  treba da traje do 30 sekundi i to je okej.  Problemi nastaju tek sada. Obzirom da se svojski trude da nešto ne ispuste, često je tekst njihove reklamne poruke toliko opširan da se može napraviti dobra pisana brošura. Takođe su ubeđeni da čitava brošura treba da stane u 30 sekundi spota. Da li je to moguće. Naravno da jeste,  ali čitanje spikera moramo ubrzati najmanje 16 puta. Šta će slušaoci razumeti u takvom reklamnom spotu? Provereno ništa! Ako je cilj da slušaoci ne čuju baš ništa , onda sav novac od radijske kampanje poklonite deci u Zvečanskoj.

razgovor sa klijentomKada  se takvim klijentima  objasni da je tekst predugačak,  i  da mora biti dosta kraći nastaje još veća panika. Zašto?  Zato što takvi klijenti  nemaju problem da većinu izbace. Njihov problem je mnogo veći. Ne znaju šta da ostane ! Hajde da pomognemo bar oko najosnovnijeg. Uzmimo da vaš reklamni spot traje 30 sekundi. Šta možete reći za 30 sekundi? Ako polazite od  ideje da je sve važno, onda strpajte 300 reči iz brošure, ali to ne može da stane u 30 sekundi. Hm? Ako ubrzamo spikera onda slušaoci neće ništa razumeti. Ništa….onda najbolje da reklamni spot produžimo na 3 minuta. Tako će konačno stati sve što ste hteli. Okej, dogovor je pao, vaša radijska reklama trajaće 3 minuta. Da li možete  zamisliti bilo kog slušaoca na zemaljskoj kugli koga zanima vaša reklama  u trajanju od 3 minuta i 300 reči.  Naravno da ne !  Dakle,  opet sve pare od reklamne kampanje da poklonimo deci u Zvečanskoj.  Zapamtite, radio je vrlo moćan mediji ! Kako on može biti vama od koristi? Evo kako :

avdertajzing na radijuKada se reklamirate na radiju morate znati sledeće:  Imate vremena da kažete samo suštinu !  Dok sluša reklamu, slušalac se pita kako vi njemu možete biti korisni? Kakvo rešenje vi njemu nudite? Koje su prednosti vaše kompanije ? Zašto da izabere baš Vas ? To su ključna pitanja na koja treba odgovoriti u spotu ( ili bar na neka od njih) . Odgovore možete dati na hiljadu načina, a to je  već kreativnost. Ime vaše kompanije pomenuti bar 2 puta u spotu. Posle odgovora na ova pitanja stupa na scenu neodoljiva ponuda ( besplatan uzorak, besplatna procena, veliki popust)  Zapamtite ove neodoljive ponude pri kraju spota su snažan podsticaj za kupca. Kupac mora dobiti želju da vas pozove ili kontaktira. Takođe jako je važno da kreirana reklamna poruka ispoštuje sve odredbe zakona o oglašavanju.

telefoniKada  govorimo o kontaktu postoje   važne smernice. Ovde se prave užasne greške. Neki se trude da u svom spotu imaju bar 3 broja telefona. To je super, sjajno je znati da  vaše malo preduzeće  ima 3 telefonske linije, ali vi ne reklamirate Telekom, Telenor, a ni Vip. Vi pokušavate da prodate svoj proizvod. To znači da je dovoljan 1 broj telefona.  Ukoliko se u vašem spotu nađu 3 broja telefona,  budite sigurni  da slušalac neće zapamtiti ni jedan od njih.  Zamolite nekoga da vam pročita za redom 3 broja telefona. Neka se potrudi da to budu brojevi koje prvi put čujete. Neka čita brže.  Pitanje sledi :  Koliko ste brojeva zapamtili ? Isti slučaj  i sa web sajtom. Sajt mora da se lako pamti, nema dugih web adresa sa crticama između. Zapamtite,  radio zahteva jednostavna ali kreativna rešenja ! Tako  je uvek bolje. Slušaoci nemaju vremena, ali  nemate  ni Vi jer morate prodati svoje proizvode.Valjda se zato i reklamirate?  Niko od slušalaca na čuči pored radio aparata i čeka da krene baš vaša reklama, čak ni devojka sa slike.  Ona samo radi svoj posao i uzima dobre pare za poziranje.

Dakle, šta smo ovde zaključili   o radio advertajzingu ?

Reklamiranje na radiju,  podrazumeva direktnu komunikaciju sa slušaocima. Definišite ciljnu grupu, poruka neka bude razumljiva onima kojima je namenjena. Objasnite u par reči kako možete da rešite njihov problem, recite  im jasno kakvu korist imaju od vas,  spremite neodoljivu ponudu ili dobar popust.  Ukoliko ste odlučili da sami kreirate reklamne poruke,  budite jednostavni, precizni, jasni, ne koristite komplikovane  reči, 2 puta merite jednom secite. Uspeh vaše radio reklame biće mnogo veći.