Advertajzing – uspeh je kvalitetno audio rešenje i češće emitovanje

Šta je advertajzing ?  To je forma kojom  komuniciramo  i utičemo na pojedince kako bismo prodali uslugu ili proizvod.  Advertajzing na radiju može koristiti u svrhe promocije ali i jačanja brenda. Adverajzingom u najširem smislu smatra se sve ono što promoviše Vaš biznis.

Proizvođač ili pružalac neke usluge od advertisinga ima korist, tek kada proda uslugu ili proizvod. Advertajzing dobija na značaju tek početkom 20 veka. Tada počinje masovna proizvodnja. Ovde možemo samo da ukažemo na značaj advertjaztinga ili reklamiranja na radiju.

Pre svega upoznajmo najčešće greške koje klijenti prave kada žele da samostalno  kreativno pišu ili osmisle tekst za reklamu. Kreiranjem reklamne poruke tj. kreativnim pisanjem reklamne poruke bave se kopirajteri.

Oglas na  radiju

oglasavanje na radiju efikasnoEfikasan oglas na radiju treba da bude jednostavan i razumljiv. Postoje klijenti koji žele da se oglase na radiju. Tekst reklamne poruke  pišu sami jer  naravno najbolje poznaju svoje kupce ili klijente i  misle da znaju šta je važno da kažu o svom malom preduzeću. Pritom se trude da nešto slučajno ne ispuste. Negde su čuli  da njihov spot  treba da traje do 30 sekundi ( može ali ne mora da znači !)  Problem nastaje ovde: Često je tekst njihove reklamne poruke toliko opširan da se može napraviti dobra pisana brošura. Takođe su ubeđeni da čitava brošura treba da stane u 30 sekundi spota. Da li je to moguće. Naravno da jeste,  ali čitanje spikera moramo ubrzati najmanje 16 puta. Šta će slušaoci razumeti u takvom reklamnom spotu? Provereno ništa! Ako je cilj da slušaoci ne RAZUMEJU baš ništa , novac od radijske kampanje uložite u nešto drugo. To je OKEJ!

razgovor sa klijentomKada  se takvim klijentima  objasni kako je tekst predugačak i  da mora biti dosta kraći nastaje još veća panika. Zašto?  Zato što takvi klijenti kada pišu tekst za reklamu nisu sigirni šta da izbace, šta da od teksta da ostane ! Hajde da pomognemo bar oko najosnovnijeg. Uzmimo da vaš reklamni spot traje 30 sekundi. Šta možete reći za 30 sekundi?  Zapamtite, radio je vrlo moćan mediji ! To morate iskoristi jer nije skup!  Kako on može biti vama od koristi? Evo kako:

Tekst poruke za radio oglas ne treba da bude previše opširan

avdertajzing na radijuKada se reklamirate na radiju morate znati sledeće:  Imate vremena da kažete samo suštinu !  Dok sluša reklamu, slušalac se pita kako vi njemu možete biti korisni? Kakvo rešenje vi njemu nudite? Koje su prednosti vaše kompanije ? Zašto da izabere baš Vas ? To su ključna pitanja na koja treba odgovoriti u spotu ( ili bar na neka od njih) . Odgovore možete dati na hiljadu načina, a to je  već kreativnost. Ime vaše kompanije može se pomeniti čak i  2 puta u spotu. Posle odgovora na ova pitanja stupa na scenu neodoljiva ponuda.  Zapamtite ove neodoljive ponude pri kraju spota mogu biti snažan podsticaj za slušaoce. Slušalac treba da dobije želju da vas poseti  ili kontaktira. Takođe jako je važno da kreirana reklamna poruka ispoštuje sve odredbe zakona o oglašavanju.

telefoniKada  govorimo o kontaktu postoje   važne smernice. Ovde se prave užasne greške. Neki se trude da u svom spotu imaju bar 3 broja telefona. To je super, sjajno je znati da  vaše malo preduzeće  ima 3 telefonske linije, ali vi ne reklamirate Telekom, Telenor, a ni Vip. Vi pokušavate da prodate svoj proizvod. Ako baš hoćete telefon u spotu, to znači da je dovoljan 1 broj telefona.  Ukoliko se u vašem spotu nađu 3 broja telefona,  budite sigurni  da slušalac možda neće zapamtiti ni jedan od njih.  Zamolite nekoga da vam pročita za redom 3 broja telefona. Neka se potrudi da to budu brojevi koje prvi put čujete. Neka čita brže.  Pitanje sledi :  Koliko ste brojeva zapamtili ? Isti slučaj  i sa web sajtom. Sajt mora da se lako pamti, nema dugih web adresa sa nekoliko srednjih crta ( povlaka)  između. Zapamtite,  radio zahteva jednostavna ali kreativna rešenja ! Tako  je uvek bolje. Slušaoci nemaju vremena, ali  nemate  ni Vi jer morate prodati svoje proizvode. Valjda se zato i reklamirate?  Niko od slušalaca na čuči pored radio aparata i čeka da krene baš vaša reklama, čak ni devojka sa slike.  Ona samo radi svoj posao i uzima dobre pare za poziranje.

Dakle, šta smo ovde zaključili o radio advertajzingu ?

Reklamiranje na radiju,  podrazumeva direktnu komunikaciju sa slušaocima. Definišite ciljnu grupu, poruka neka bude razumljiva onima kojima je namenjena. Objasnite u par reči kako možete da rešite njihov problem, recite  im jasno kakvu korist imaju od vas,  možete spremiti i neodoljivu ponudu ili akciju ili dobar popust.  Ukoliko ste odlučili da sami kreirate reklamne poruke,  budite jednostavni, precizni, jasni, ne koristite komplikovane  reči, 2 puta merite jednom secite. Uspeh vaše radio reklame biće mnogo veći.