Vodič za vašu reklamnu kampanju na radiju

Priprema, realizacija i monitoring vaše reklamne kampanje, korak po korak

Kako da reklamirate svoj biznis na radiju; čitaj dalje

Korak 1: Isplanirajte budžet i izaberite stanicu

Sve počinje od budžeta. Koji su najvažniji parametri u njegovom planiranju, i kako da izaberete radio stanicu ili više njih, čitajte na ovoj stranici. Pripremili smo vam i spisak svih radio stanica u SrbijiBosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Crnoj Gori, sa kontakt telefonima, email adresama i sajtovima.

Korak 2: Organizujte produkciju spota

Na ovoj stranici, saznaćete na šta bi trebalo da obratite posebnu pažnju kada ugovarate produkciju radio reklamnih spotova za svoj biznis. Naučićete da razlikujete spotove koji jačaju snagu brenda, i one koji pozivaju na akciju. Na istoj stranici, potražite i pet najvažnijih pravila za uspešan radio spot. 

Korak 3: Zakažite sastanak sa radio stanicom

Najbolji odnos obima oglašavanja i cene dobićete ako dogovarate dugoročne reklamne kampanje. Za spotove koji jačaju snagu brenda, dovoljno je 5-6 emitovanja dnevno. Gotovo svi slušaoci imaju ustaljenu dnevnu rutinu, svako sluša radio u vreme kada mu to najviše odgovara, i ta vremena se razlikuju od čoveka do čoveka. Iz tih razloga, tražite od stanice da vam emitovanja rasporedi tako da se satnica ne ponavlja iz dana u dan. Softver koji radio stanica koristi za upravljanje reklamama bi to trebalo da rutinski omogući. 

Što se cene tiče, ako pregovarate o 6 emitovanja dnevno, zapamtite da će vam radio stanica mnogo lakše odobriti sedmo gratis emitovanje, nego popust na ukupnu cenu.  

Korak 4: Pratite emitovanja

Radio reklame nisu roba koju prodavac, ako zakine kupca na meri, može da zadrži za sebe. Troškovi za stanicu su isti bez obzira da li vaš spot emituje 5 ili 8 puta dnevno, i ako se dogodi da broj dnevnih emitovanja nije ispoštovan, to se uglavnom događa zbog tehničke greške. Jer, sitan previd poput klika mišem na JUN umesto JUL, odložiće start kampanje za godinu dana, i svoj spot nećete čuti onda kada ga očekujete. 

Moderniji softveri za upravljanje reklamnim kampanjama, poput AdMastera (koristi ga sve više stanica u regionu, na primer - Radio 105 u Srbiji, TNT Radio u Bosni i Hercegovini, Radio City u Sloveniji ili Radio Budva u Crnoj Gori) omogućavaju da oglašivač na posebno kreiranoj internet stranici prati realizaciju svoje kampanje. Proverite da li stanica na kojoj se oglašavate koristi ovaj softver, i zatražite link ka stranici sa izveštajem o vašoj kampanji, koji će se osvežavati u realnom vremenu. Na taj način, bićete apsolutno sigurni da vaša kampanja teče u skladu sa planovima.

Srećno sa oglašavanjem!

Javite kakva iskustva ste imali sa radio stanicom na kojoj ste se oglašavali, i pišite ako imate bilo kakvih pitanja.